Västervik

Förra veckan var jag och Robin lediga tillsammans så vi passade på att spendera några dagar i Västervik.

På måndagen den 10:e augusti åkte vi från Åhus till Västervik. Vi åt lunch på Smedjan - café & restaurang. Jag åt en laxburgare innan vi körde vidare till Västervik Resort där vi checkade in i stugan som vi hyrt på campingen.

Lunch!

Vår stuga :D

När gjort oss hemastadda tog vi en promenad runt campingen och utforskade stenöar som ligger precis utanför campingen. Där passade vi på att njuta lite av vädret, läsa och ta ett dopp. Resten av kvällen var lugn och skön och vi passade på att spela lite kort.

Skönt med ett dopp!

På tisdagen tog vi en båt ut till Hasselö! Båtturen tog cirka 40 min och framme på ön så hyrde vi en tandemcykel och cyklade runt ön. Innan båten gick tillbaka igen hann vi med en glass och ett dopp.

Vår racercykel.

Utforskar Hasselö.

På kvällen tog vi bussen in till Västervik och tog en drink vid hamnen innan vi åt på pinchos. Tillbaka i stugan igen var vi riktigt mätta och belåtna.

På onsdagen började vi dagen med att spela fotbollsgolf innan vi spenderade den största delen av dagen med sol och bad. På kvällen spelade vi äventyrsgolf innan vi åt pizza på en av campingens resauranger. Sedan avslutade vi med att besöka en utsiktsplats!

Första gången vi spelade fotbollsgolf!

Efter att ha städat stugan stugan och checkat ut på torsdagen körde vi till Gränsö. Där promenerade vi längst Gränsöleden. Det är en 12km lång sträcka som går genom natureservaten på Gränsö. Vi parkerade och gick sedan ungefär 7-8km av leden. Det var en riktigt varm och fin dag så ett badstopp var riktigt skönt!

'

Efter en god lunch var det sedan dags att åka hem till Huskvarna igen efter några riktigt bra dagar!