Stockholm Furniture Fair

Under vecka sex pågick Stockholm Furniture Fair i Stockholm och som blivande möbeldesigners skulle min klass självklart åka dit!
 
Efter att ha varit sjuk några dagar hade jag turen att tillfriskna lagom tills den 7:e februari då bussen skulle gå upp till Stockholm. Dagen till ära fick vi åka i handbollslandslagets buss! Men ingen sovmorgon den dagen inte... Strax innan 12 var vi uppe i Stockholm och då väntade fyra intensiva timmar inne på möbelmässan. 
  
Vi är svenska handbollslandslaget ;) 
 
På plats!
 
Vi började i hall C där även Greenhouse håller till. Där ställer tvåorna på min utbildning ut sina möbler (och även våra pallar!!!). Så nästa år är det jag och mina klasskamrater som kommer att ansvara för allt från monter till möblerna. Vet inte om någon kan ha missat det men vi i ettan hade chansen att tillverka en pall som därefter skulle ställas ut i tvåornas monter, och självklart tog jag chansen. Min pall kallas för "Saga" och är ett hommage till Astrid Lindgren. Lite fler bilder kommer att komma :)
 
Tvåornas monter - känner ni igen pallen uppe till höger?
 
Det är ju min pall!! :D 
 
Det fanns tre olika hallar och på den korta tiden vi var där gick vi mest runt och tittade och insöp atmosfären. Självklart blev det även lite bilder för att komma ihåg ens favoriter.
 
Fina vaser och en fin blandning av glas och trä.
 
En liten bild från Abstracta. 
 
Dessa stolarna var mer fina än sköna...
 
Snygga detaljer!
 
Mycket inspiration fanns att få på mässan.
 
En fin från Blå Station i Åhus. 
 
Så plötsligt var klockan 16 och strax att hoppa på bussen igen för att åka tillbaka till Jönköping. Jag tar med mig en massa idéer och inspiration så ser jag verkligen fram emot Stockholm Furniture Fair 2021!
 
Speciellt då möbelmässan i Milano nu är framflyttad, så den resan i april är det bara att ställa in...
 
Kram
Maria
 

Kommentera här: