En helg i Kalmar

Helgen den 18-19:e april åkte jag och Robin till Kalmar på en liten mini-weekend. 
 
Men innan vi åkte till Kalmar var vi först i Vetlanda på fredagen. Jag var med Robin en runda på golfbanan innan jag passade på att njuta lite av solen i hans föräldrars trädgård. Senare på kvällen grillade vi och jag märkte att jag hade fått fina märken efter solglasögonen... 
 
Vi sov i Vetlanda och på vägen till Kalmar på lördagen åkte vi förbi Kosta Outlet och vi passade på att gå inom en runda. För egen del blev det lite nya vårkläder och innan vi fortsatte till Kalmar fick jag köra ut Robin till bilen då jag spanat in några presenter till honom, för hans födelsedag närmar sig.
 
I Kalmar bodde vi på Packhuset. Samma ställe som Robin brukar bo på när han är i Kalmar och jobbar. Det var även där vi bodde när jag var med i Kalmar förra gången (tänkte att det inte var så länge sen men det är 1,5 år sedan!) Hotellet där är verkligen riktigt fint och ligger precis vid havet.
  
Utsikten från sängen.
 
På kvällen hade vi bokat bord på en italiens restaurang. Vå beställde båda två faktiskt samma rätt och för att riktigt lyxa till det blev det en efterätt på det. Riktigt mysigt att gå ut och äta då det inte blir så ofta i dessa tider. På vägen tillbaka hotellet tog vi en kall men härlig promenad genom Kalmars centrum.
 
<3
 
Gott!!
 
Lyxigt med efterätt :D
 
På promenad i Kalmar.
 
På söndagen vaknade jag med tuppen och fotograferade soluppgången över havet. Sedan sov jag några timmar till innan vi njöt av frukosten på altanen. Sedan gick och åkte vi runt lite i Kalmar innan det bar av hemåt igen.
 
Godmorgon <3
 
Robin framför Kalmar slott.
 
Jag framför slottet :)
 
Härliga blommor.
 
Utsikt mot Ölandsbron.
 
Det gäller att fånga vindarna.
 
Mysiga dagar <3
 
Kram
 

Kommentera här: