California

Då är jag på resandes fot igen. Denna gången reste jag väst och inte öst och befinner mig just nu i Californien, nämligen strax utanför Los Angeles!

Vi kom fram i onsdags eftermiddag (amerikans tid, vi är nio timmar här i California) och blev hämtade av David (min bror) på flygplatsen. Det var riktigt roligt att träffa honom igen då det var nästan ett år sen sist! Jag var med på hans examen i Charlston (några timmar från Chicago) förra året och har inte sett honom sen dess. Han var hemma vid julen, men då var jag ju inte hemma :P

Han körde oss från flygplatsen till Simi Valley där han bor. När vi gick igenom passkontrollerna och berättade för mannensom jobbade där att vi skulle bo i Simi Valley sa han att det var bra - då det räknas som ett av de säkraste områdena i hela USA. Framme i Simi Valley åt vi god mat som David lagat och träffade för första gången hans flickvänn. Hon var väldigt trevlig men kvällen blev kort då det var morgon enligt svensk tid och vi var lagom trötta.

På torsdagen (28:e april) hade vi en lugn förmiddag i solen innan vi följde med David till stallet där hans flickvänn jobbar och rider. Hon är riktigt duktig och tävlar mycket samtidigt som hon är lärare för flera elever. Sedan åkte vi vidare till Davids jobb och fick se vart han jobbar och träffa några av hans kollegor.

Fina hästar.

:D

Efter att ha vartit på Davids jobb åkte vi vidare till Malabu Beach. Dock var det inte riktigt strandväder då det blåste mycket. Sjåkte vi vidare till hans jobb för att se vart han jobbar innan vi åkte vidare till Malabu Beach för att därefter fortsätta till Santa Monica Pier. Själva stranden var ganska smal (enligt David brukar den vara ca 80 meter bred) och där var inte mycket folk. Men en solig, varm dag förstår jag att där kommer vara mycket folk.

Malibu Beach.

Därefter stannade vi till vid Malabu Pier där vi tog en promenad innan vi fortsatte till Santa Monica och Santa Monica Pier. Här finns ett mindre nöjespark på piren. Dock skippade vi detta. Även där finns en fin strand som jag gärna besöker, när det är lite varmare och inte blåser så mycket.

Santa Monica Pier.

Stranden vid piren.

Vi hann sedan fram till Venice lagom för att se solen gå ner innan åt middag på en kinarestaurang. Därefter gick vi en promenad längst kanalerna innan det var dags att återvända till Simi Valley.

Venice.

Fin himmel.

Kinamat :D

Promenad längst kanalerna.

Idag har vi varit och gått i omgivningarna runt Simi Valley och kan ju konstatera att det skiljer sig en hel del från Sverige och Asien.

Promenerar runt.

Simi Valley.

Imorgon eller på söndag är planen att köra iin till LA city och se oss omkring. Ska bli kul att få se bla Hollywoodskylten och "the Walk of Fame". Kan ju konstatera att Californien känns väldigt långt ifrån det asiatiska livet. Det är verkligen som två skilda världar, men är roligt att få uppleva båda. Nu ska jag fortsätta njuta av solen och sedan får vi se vad dagen har att erbjuda :)