Härliga mars

Mars månad har verkligen försvunnit under mina fötter - nu är det snart april! Så tänkte dela med mig på några (blev dock ganska många) höjdpunkterna från månaden.
 
Mars började med en trevlig middag i Åhus med några från min familj. Helgen efter renoverade jag och Robin (med hjälp av hans pappa) förrådet i Robins lägenhet. Så nu blev det ljust och fräscht samt köpte vi nya hyllor så förvaringen blev mycket bättre!
 
En riktigt god middag!
 
Fixat och nästan klart!
 
Vi hade även en mysig promenad i Kristianstad och åt därefter lunch på café Fenix. På kvällen blev det sedan semlor :D
 
 
 
Gott med carbonara!
 
Och semlor är inte helt fel!
 
Efter en runda på ateljé Lyktans Outlet hade vi plötsligt tre lampor. En vit Bumling samt två gråa Plug Lamp blev resultatet. Men vi hade kollat på dem ett tag och nu var det dags. Plug Lamp passade perfekt som sänglampa och en stilren Bumling är aldrig fel över matbordet.
 
Plug lamp.
 
Bumlingen över matbordet.
 
På lördagen den 9:e mars hade vi mellomys och åt räckmackor!
 
Mmm...
 
Vi blev även äntligen klara med detta fina pusslet!
 
Den 16:e mars hade vi finbesök i Huskvarna. Detta då Tora kom på besök. Vi lärde känna varandra när vi båda var volontärer på barnhemmet i Thailand och det är så roligt att kunna träffas lite oftare nu!
 
Pizza på gång!
 
Trevligt sällskap!
 
God hemgjord pizza. 
 
Jag har även hunnit med en konferens på Brösarps Gästgiveri med jobbet vilket var två väldigt trevliga dagar. Mycket god mat bjöds det även på :)
 
Mysigt med en liten stund på spa.
 
Avkopplande!
 
En ordentlig äggakaka till lunch! Som tur var vi flera som delade på denna. 
 
Några strandpromenader vid havet har det även blivit när solen var framme och vi grillade i helgen som gick vilket var väldigt mysigt. Senare blev det även grillning hemma hos min kompis Lovisa som nu fyllt 25.
 
Åhusstranden.
 
Lite för kallt ännu för att bada.
 
:D
 
God tårta!
 
Och självklart åts det våfflor runt våffeldagen :D
 
I fredags var jag och Robin på en mysig dejt på Steak House i Kristianstad. Därefter trodde Robin att vi skulle på bio men jag hade planerat annorlunda. Jag hade nämlign köpt biljetter till musikalen "We will rock you" på Kristianstad teater som en tidig födelsedagspresent till Robin! Musikalen var riktigt bra så det blev en mysig kväll!
 
Min dejt <3
 
Denna hamburgaren var inte helt fel.
 
Mysigt med musikal :D
 
Igår var vi först på campingen under förmiddagen och jag och Robin hade en mysig picknick vid stranden. Min bror Martin kom även dit med Isabell och Isac. Sen var det dags för familjemiddag med familjen Månsson vilket var väldigt trevligt!
 
Picknick på gång!
 
Så härligt med vår i luften!
 
Barnen har det roligt!
 
God middag hos familjen Månsson.
 
<3
 
Även idag har vi njutit av solen och en Ottostrut på torget.
 
Fina blommor.
 
Så fina färger!
 
Ottoglass!
 
Annars har månaden inneburit mycket arbete med fotoboken från Malaysia och Thailand. Men nu är den nästan klar!!
 
Så nu ser jag fram emot april och vad månaden har att erbjuda. En weekend inom Europa kommer det bli i slutet iallafall, lite måste man ju ha planerat ;)
 
Kramar
 

Kommentarer:

1 Caroline:

Hejsan!
Jag sökte info om koh lipe å dåhittade jag din blogg!
Vi funderar på att boka en resa dit så småningom! Vad tyckte ni om koh lipe?
Vi har tidigare varit på koh kradan och koh mook, vilket vi tyckte va helt underbara öar!
Är koh lipe lika bra?
Vore jätteglad om du vill berätta lite😊
Hälsningar Caroline A

Svar: Hej Caroline, vad kul att du hittade hit!
Jag har varit på Koh Lipe 2016 och 2019 och Koh Kradan 2019 och båda två är helt fantastiska öar. Det är dock ganska stor skillnad på de öarna (inte varit på Koh Mook så kan inte uttala mig om den ön). Båda öarna är ju ganska små men Koh Lipe är betydligt mer exploaterat, vilket ju är både bra och dåligt. Senast bodde vi på Sunset Beach som var väldigt lugnt och fint men på kvällen på Walking Street får man räkna med mycket folk. Men jag tycker absolut att Koh Lipe är värt ett besök. Mina två besök har varit 4-5 nätter både gångerna så för egen del tror jag inte att jag hade stannat längre än en vecka på Koh Lipe. Om jag åker tillbaka hade jag bott på Sunset Beach eller Sunrise Beach där det är lite lugnare än vid Pattaya Beach, och sen kanske kombinerat resan med ett stopp på ex Koh Kradan :)

Hör gärna av dig om du har några fler frågor.
Hälsningar Maria
Maria

Kommentera här: